Saturday, April 7, 2012

Aku, GASTRIK dan GEMOK's

Assalamualikum WBT..

MASALAH KESIHATAN : 1) ku mengalami GASTRIK KRITIKAL. Bagi ku sangat2 kritikal tak kan nak tunggu kena Ulser Perut / Cancer Perut dulu baru kita nak ikhtiarkan baik pulih kesihatan tak gitu.  Aku paling suka makan ulam-ulam tapi bila ku tersalah makan maka GASTRIK akan mula menyerang tanpa diundang. Dulu gastrik tak kritikal hanya sebu, angin sahaja TETAPI sekarang terus tangkap kat Ulu Hati dan akan menyebabkan sesak nafas. Paling ketara dah 2 tahun perkara nie berlaku dan tiap kali berlaku mesti langsung tak boleh tidor sehinggalah penyelesaian kepada masalah ini adalah IJECTION kerana ubat tidak memberi kesan dalam waktu yang singkat.

2) KEGEMUKAN..semua orang benci gemuk termasuk lah diriku. Tapi ada ke orang yang tak suka makan termasuk lah diriku suka makan jugak hehe. Aku sangat2 suka masak, balik kerja masak walaupun semangkuk behun tomyam / behun sup / sup sayur. Tu baru suka makan ber-sup/tomyam/mkn lauk kalu ku yg jenis suka makan nasi, berlemak dan coklat camner lah gamaknya. Tabiat suka makan malam dan kalu makan reramai mula lah aku masak macam2 dan dapat lah hasil yang MENAKJUB kan GEMOK’s FREE. Bila dah gemuk baju mula ketat..tak kan lah nak beli baju ikut saiz badan yer dok so makin2 besor ler jawabnya. Sayang baju selemari yang selambak tapi banyak dah tak muat. Bila dah GEMOK nie macam2 lah penyakit FREE2 plak mudah ajer singgah seronok plak dia yer..Disitu lah KESEDARAN dan NEKAD untuk aku berjuang untuk dapatkan balik BERAT BADAN IDEAL DAN PASTInya bila kita dah buang lemak jahat maka INSYALLAH akan hilanglah penyakit2.

DIET SENDIRI : DIET DAN SENAMAN..macam2 lah ku cari alternative untuk belajar diet sendiri, kurangkan makan malam, minum air banyak, makan buah, guna supplement yang hanya boleh untuk gastrik sahaja. Telah banyak jugak ku cuba product kat pasaran tapi sakit plak yang ku dapat kerana gastrik..cuba jadualkan masa pergi Gym dan beli juga apa2 yang boleh buat kat rumah. TIDAK BERHASIL juga..lambat plak tindakan kerana LEMAK JAHAT nie lagi kebal. Tapi pendek kata nak bersenam nie GAGAL lah. 

KESIMPULANNYA : AKU PERLU IMPROVEKAN KESIHATAN YANG PENTING GASTRIK DAN JUGA MASALAH KEGEMUKAN YANG SEMAKIN MENYUKARKAN DIRIKU!!

HERBALIFE  : ini adalah pengenalan ke2 ku tanpa dipaksa dan didorong oleh sesiapa. Ku paling tak suka dan nyampah bila ada orang mendesak kita untuk buat sesuatu terutamanya product2 yang sama waktu dengannya.  Macam2 product telah juga ku cuba namum satu pun tak Berjaya menawan tarikan ku untuk teruskan cuma sekadar mencuba lepas tu biar ajer.

CEREWET : masalah utama ku adalah ku sangat2 CEREWET untuk menerima apa sahaja yang berbentuk minuman sudahnya Muntah sahaja yang mampu.  

MENGAPA HERBALIFE : Ku tahu product HERBALIFE sangat bagus cuma kos nya mahal..Jika mahal mesti lah bagus kan..TETAPI jika ku tak cuba dapat ker kembalikan KESIHATAN GASTRIK ku dan masalah KEGEMUKAN ku yang semakin ketara nie? Sudah pasti TIDAK semudah itu. Ramai jugak kawan opis yang minum dah terbukti dan Lagi MEMBUKTIkan adalah kawan satu department ku sendiri Kak Suzana Saat. Bila dah depan mata sendiri lagi tak Nampak eh ehehehe. Dulu selalu orang cakap perutnya pegnant walaupun dah bersalin dan anak dah semakin besar. Ada jugak customer dan orang tegur perutnya 6bulan ker..Kesian Kak Su tapi ku nie dari dulu macam orang pegnant 2-3 bulan ajer takder apa2 pun KECUALI Lemak Jahat ajer.  

NEKAD & FOKUS : Ku nekad untuk Membuktikan aku pun boleh SIHAT dan KURUS macam K Su..Kalu orang lain yang bercakap sahaja tapi diri sendiri blom dapat buktikan apa2 sapa nak percaya yer tak..Depan mata dah berjaya kurus dari Kemelut masalah kegemukan. Kerana hasil K Su aku bersungguh dan nekad..K Su boleh tak kan ku tak boleh?? so bermula lah berjalanan ku dengan HERBALIFE..:)

1 comment: